سریال و انمیشن

ارباب حلقه‌ها؛ توضیح و موشکافی نبرد الف‌ها و سائرون

ارباب حلقه‌ها؛ توضیح و موشکافی نبرد الف‌ها و سائرون

سه‌گانه ارباب حلقه‌ها که توسط پیتر جکسون ساخته شد سائرون را در دو نبرد مختلف به تصویر می‌کشد. نبرد اول به فیلم LOTR: Fellowship of the Rings باز می‌گردد که با نام The Last Alliance شناخته می‌شود.

در این نبرد ارتش انسان‌ها و الف‌ها به سمت سرزمین موردور حمله‌ور می‌شوند و در یک مبارزه عظیم در مقابل نیرو‌های تاریکی ایستادگی می‌کنند. در این نبرد شخصیت ایسیلدور دست سائرون را می‌برد تا حلقه‌یگانه از دست وی خارج شود؛ اتفاقی که باعث محو شدن ارباب تاریکی و اتمام عصر دوم شد.

به نقل از CBR، نبرد دوم سائرون که به نام «نبرد حلقه» معروف است داستان سه‌گانه ارباب حلقه را در بر می‌گیرد. در نبرد حلقه ارباب تاریکی سعی می‌کند ارتش خود را به صورت مجدد برپا کند و با تسخیر حلقه یگانه سرزمین میانه را هم به تسلط خود درآورد.

در پایان این درگیری قهرمان داستان که فرودو باشد حلقه یگانه را نابود می‌کند تا سائرون یکبار و برای همیشه از دنیا محو گردد. اما طبق نوشته‌های جی. آر. آر. تالکین یک نزاع بزرگ دیگر بین سائرون و الف‌ها رخ داده که وقایع آن حتی به قبل از جنگ The Last Alliance باز می‌گردد.

خود جناب تالکین نه در ارباب حلقه‌ها و نه در سیلمالیریون اسم خاصی روی این جنگ نگذاشت. اما با توجه به آنچه که در کتاب «داستان‌های تمام نشده نومنور و سرزمین میانه» که توسط پسر تالکین جمع‌آوری شد، از این رویداد با عنوان «نبرد الف‌ها و سائرون» یاد می‌شود.

این جنگ حدود هزار سال پس از نابودی مورگوث (ارباب تاریکی قبل سائرون) رخ داد تا نیرو‌های تاریکی و روشنایی پس از مدت‌ها روبروی هم قرار گیرند. البته جالب است بدانید که انسان‌ها و دورف‌ها هم در این نزاع تاریخی دخیل بودند و نقش داشتند.

نبرد الف‌ها و سائرون باعث مرگ یکی از شخصیت‌های مهم دنیای تالکین و ایجاد یک محیط مهم شد که هم در ارباب حلقه‌ها و هم در هابیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

از آنجایی که در مورد یکی از مهم‌ترین وقایع عصر دوم صحبت می‌کنیم سریال حلقه‌های قدرت بدون شک در فصل‌های آتی به آن خواهد پرداخت. با توجه به همین موضوع نوشته‌های ناقص و تمام نشده تالکین می‌تواند اطلاعات خوبی در مورد آینده سریال در اختیار ما قرار دهد.

32

دوران پس از سقوط Eregion القابی نظیر سال‌های تاریک دارد

نقشه ابتدایی سائرون در عصر دوم ارباب حلقه‌ها این بود که با استفاده از حلقه‌های قدرت قوی‌ترین شخصیت‌های دنیا را از پای درآورد، ولی الف‌ها از این موضوع آگاه شدند و نقشه‌های او را خنثی کردند. حال از آنجایی که حقه زدن دیگر جواب نمی‌داد سائرون تصمیم گرفت رویکرد مستقیم‌تری در پیش بگیرد.

در بخش Of the Ring of Power and the Third Age از کتاب سیلمالیریون تالکین اینگونه می‌گوید: «از آن موقع به بعد نبرد الف‌ها و سائرون هیچ وقت متوقف نشد.» او به همین خاطر نزدیک به یک قرن مشغول ایجاد یک ارتش بود که اعضای آن را اورک‌ها و انسان‌های ایسترلینگ و هارادریم تشکیل می‌دادند. او در این میان Black Gate را هم ساخت تا از سرزمین موردور محافظت کند. تدارکان ارباب تاریکی در سال ۱۶۹۳ از عصر دوم تکمیل شد تا نبرد الف‌ها و سائرون رسما آغاز گردد.

هدف اصلی او از این نبرد افسانه‌ای بازپسگیری حلقه‌های قدرت بود، اما او در این میان قصد داشت از افرادی که نقشه ابتدایی او را خراب کردند هم انتقام بگیرد. هدف ابتدایی او تسخیر شهر Ost-in-Edhil بود که پایتخت سرزمین Eregion محسوب می‌شود؛ شهری که بزرگ‌ترین الف‌های آهنگر در آن حضور دارند.

کلبورن که همسر گالادریل هم محسوب می‌شود سعی کرد جلوی ارباب تاریکی را بگیرد، منتها تن‌ها کاری که انجام داد آهسته کردن حمله او بود. در نهایت این یورش سائرون با کلبریمور (سازنده حلقه‌های قدرت) دوئل کرد که نتیجه‌ای به جز مرگ الف آهنگر نداشت. البته کلبریمور باهوش‌تر از این حرف‌ها بود و پیش از کشته شدن حلقه‌ها را به سمت Lindon و Lothlorien فرستاد.

خبر سقوط Ost-in-Edhil به شاه گیل‌گالاد و الروند که در Lindon سکونت داشتند رسید. شاه گیل‌گالاد نیز الروند را به سمت شهر آهنگر‌ها فرستاد تا آن‌ها را نجات دهد. هرچند که الروند دیر به این شهر رسید، اما توانست بازمانده‌های جنگ را نجات داده و فرار دهد. اما نیرو‌های آنتاگونیست فرنچایز ارباب حلقه‌ها به دنبال بازماندگان افتادند و نزدیک بود همه آن‌ها را سلاخی کنند.

در همین لحظه مهم دورف‌های موریا به رهبری شاه دورین سوم از راه رسیدند و الف‌ها را نجات دادند. پس از این کار قابل ستایش دورف‌های مورین به سمت قلعه خود بازگشتند و دروازه‌های خود را بستند تا دست اورک‌ها به ایشان نرسد. آن‌ها دروازه‌های خود را به مدت ۵۰۰۰ سال بسته نگه داشتند تا اینکه گاندولف از راه رسید و آن را باز کرد.

با وجود تمامی این تلاش‌ها سرزمین Eregion سقوط کرد و به دست نیرو‌های تاریکی افتاد. این دوران برای الف‌ها به شدت تلخ و غم‌انگیز بود و به همین خاطر از آن با لقب‌هایی نظیر سال‌های تاریک یاد می‌شود. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: کافه بازار

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا